Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója hangsúlyozza: a méret sosem volt cél, sem árbevételben, sem létszámban, sem önmagában a befektetett tőkében. „Mi inkább a szakmaiságban, a fejlesztésben hiszünk, és azokba a termékpályákba fektetünk be, ahol úgy gondoljuk, hogy lehet és van értelme fejleszteni” – mondja, hozzátéve, a csoport vállalatainak nagy részét részben külföldi befektetőktől vásárolták vissza, részben olyan cégek, amelyek csődközeli helyzetben voltak az akvizíció idején – írja a BÉT.
„Az egész élelmiszeripar nehézsége, hogy bizonyos beruházások generációk óta elmaradtak, és ha valaki hosszú távon szeretne fejleszteni, akkor lépnie kell. Számunkra is eljött az ideje egy új Pick üzem megépítésének” – mondta a cégvezető, hozzátéve, a lemaradásokat a fejlődés érdekében muszáj behozni, akkor is, ha a befektetés megtérülése csak hosszabb időtávon realizálható.
Csányi Attila a két nagyberuházás mellett további állattartó telepeket, istállót, hizlaldát is szeretne, és bízik abban, hogy a vállalatcsoport hosszabb távon megerősíti szerepét a magyar élelmiszeripar hagyományos felvevőpiacain, a határon túl is.
60 milliárd forintos beruházással létrejön a Pick új szalámigyára
A cégcsoport számára az utóbbi időben a legnagyobb problémát az afrikai sertéspestis jelentette. „A vágóhídra vonatkozó stratégiánkat és kapacitásainkat jó részben a távol-keleti piacra építettük, a megtérülés jelentős részét is az adta volna. A sertéspestis megjelenését és a kínai piac lezárását viszont nem láttuk előre, így azóta újra próbálkozunk a Kínán kívüli piac felépítésével” – mondta Csányi.
A Bonafarm Csoportot és stratégiai partnereit a sertéspestis mellett a madárinfluenza is jelentősen érintette. Az elmúlt hónapok koronavírus okozta rendkívüli helyzetére a vállalat azonnal reagált, a szükséges óvintézkedések meghozatala után üzemeikben folyamatos volt a termelés 2020 tavaszán is, így a cégcsoport a piac ellátását változatlanul biztosítani tudta.
A vezérigazgató elmondta azt is: Magyarországon intenzív piacbővülés már nem várható, de a meglévő exportpiacokban látnak még lehetőségeket, és kacérkodnak olyan területekkel is, mint például az Egyesült Államok. Véleménye szerint első körben azokon a piacokon van lehetőség fejlődésre, ahol egy adott márkát már ismernek az emberek.
A termékminőségben folyó verseny intenzív, figyelemmel kell követni az aktuális trendeket, amelyek fokozatosan begyűrűznek Magyarországra is. Ilyen például a GMO-mentesség, a felelős antibiotikum-használat, a csomagolás műanyagmentessége vagy a só mennyiségének csökkentése. És természetesen építenek Magyarország egyik legismertebb és legmegbízhatóbb márkájára, a Pickre.
A teljes cikk elolvasható ITT.
Forrás: AgroInform - Új Pick szalámigyár jön létre, és modern csirkevágóhíd épül